ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑ

Περιοδική Έκδοση Μουσικής Θεωρίας και Πράξης

Σμαράγδα Χρυσοστόμου

Λέκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών στο γνωστικό αντικείμενο «Μουσική Παιδαγωγία και Διδακτική». Απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ και κάτοχος πτυχίου και διπλώματος πιάνου από το Εθνικό Ωδείο Αθηνών. Ολοκλήρωσε το διδακτορικό της στο Πανεπιστήμιο του Reading της Μεγάλης Βρετανίας, με θέμα την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών μουσικής: μια συγκριτική μελέτη Ελλάδας και Αγγλίας.
Συνεργάστηκε με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης για δύο ακαδημαϊκά έτη ως διδάσκουσα του αντικειμένου της μουσικής στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Εργάστηκε ως καθηγήτρια μουσικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε σχολεία γενικής και μουσικής εκπαίδευσης. Έχει οργανώσει και διδάξει επιμορφωτικά σεμινάρια σε καθηγητές μουσικής καθώς και άλλων ειδικοτήτων στα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα Αττικής, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Τρίπολης. Πραγματοποίησε, μετά από πρόσκληση του Πανεπιστημίου του Illinois στην Urbana-Champaigne, σειρά σεμιναρίων σε μεταπτυχιακά τμήματα κατά τα έτη 1999 και 2003.
Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά. Έχει συμμετάσχει με επιστημονικές ανακοινώσεις σε όλα τα συνέδρια της Διεθνούς Οργάνωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (ISME) από το 1994 μέχρι σήμερα, και επίσης είναι τακτική εισηγήτρια στα συνέδρια της Επιτροπής της ISME για τη Μουσική στα Σχολεία και την Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών (MISTEC). Έχει συμμετάσχει με επιστημονικές ανακοινώσεις σε παιδαγωγικά και μουσικοπαιδαγωγικά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Είναι μέλος της κριτικής επιστημονικής επιτροπής στα περιοδικά Journal of Education in the Arts, Journal for Arts and Learning καθώς και στην ελληνική έκδοση του περιοδικού του Συνδέσμου για την Προσχολική Αγωγή (OMEP). Είναι μέλος πολλών οργανώσεων για την εκπαίδευση και τη μουσική εκπαίδευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ανάμεσα στις οποίες συγκαταλέγονται οι International Society for Music Education (ISME), Music Educators National Conference (MENC) και American Educational Research Association (AERA).