ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑ

Περιοδική Έκδοση Μουσικής Θεωρίας και Πράξης

Aναστασία Γεωργάκη

Η Αναστασία Γεωργάκη γεννήθηκε στην Λευκάδα. Σπούδασε φυσική (Πανεπιστήμιο Αθηνών, πτυχίο 1986) και μουσική στο Ελληνικό Ωδείο Αθηνών (πτυχίο Αρμονίας, πτυχίο Αντίστιξης και δίπλωμα Ακορντεόν και Ηλ. Αρμονίου) κατά την περίοδο 1981-1990. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα της Μουσικής Πληροφορικής στο Παρίσι, στο Ινστιτούτο Έρευνας Συντονισμού Ακουστικής και Μουσικής – IRCAM (σε συνεργασία με την EHESS), όπου απέκτησε τον τίτλο DEA (1991) και περάτωσε με επιτυχία την διδακτορική της διατριβή (1997) στον τομέα «Μουσική και Μουσικολογία του 20ού αιώνα με έμφαση στην Μουσική Τεχνολογία». Έχει εργαστεί ως παιδαγωγός σε διάφορα ωδεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Κατά την περίοδο 1995-2002 εργάστηκε ως συμβασιούχος Π.Δ. 407/80 και μετέπειτα σαν Λέκτορας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, και από το 2002 είναι μέλος Δ.Ε.Π. του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου διδάσκει μαθήματα που αφορούν την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στη σύγχρονη μουσική δημιουργία. Έχει διατελέσει μέλος της οργανωτικής επιτροπής διεθνών συνεδρίων που έγιναν τα έτη 1998, 2000, 2005 και 2007, και πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του Διεθνούς Διπλού Συνεδρίου Μουσικής Πληροφορικής ICMC|SMC 2014 (www.icmc14-smc14.net). Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή και ελληνικά συνέδρια μουσικής πληροφορικής και ηλεκτροακουστικής μουσικής και έχει στο ενεργητικό της πολλά άρθρα γύρω από την μουσικολογική και συστηματική διάσταση της χρήσης των νέων τεχνολογιών στην μουσικολογική έρευνα, στη μουσική δημιουργία και στη μουσική εκπαίδευση.
Συνεργάζεται με το Τμήμα Πληροφορικής του E.Κ.Π.Α. και με άλλα ερευνητικά ινστιτούτα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι μέλος του Εργαστηρίου Μουσικής Ακουστικής και Τεχνολογίας του Τ.Μ.Σ. του Πανεπιστημίου Αθηνών. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην ανάπτυξη και εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στη σύγχρονη μουσική δημιουργία (τεχνολογικές προεκτάσεις στα έργα των Ιάννη Ξενάκη και Ανέστη Λογοθέτη, ελληνική ηλεκτροακουστική μουσική, ηχητικές εγκαταστάσεις), τις τεχνολογίες ανάλυσης-σύνθεσης φωνής, την ανάπτυξη του Phonodeon, τις νέες τεχνολογίες και την οπτική μουσική (εικαστικός ήχος), καθώς και σε εφαρμογές της μουσικής τεχνολογίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με προεκτάσεις στο χώρο της βελτίωσης της φωνητικής ακρίβειας και της δημιουργίας εικονικών ηχοτοπίων.
Είναι ενεργός μουσικός και υπεύθυνη προγράμματος του κουιντέτου Novitango (www.novitango.gr), έχοντας στο ενεργητικό της πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Επίσης, έχει συμμετάσχει σε συναυλίες ηλεκτροακουστικής μουσικής με μεικτά μέσα και σε συναυλίες με ορχήστρες και γνωστά σχήματα.