1ο Διεθνές Συνέδριο Μουσικολογίας

Ινστιτούτο Goethe Αθηνών, 25-27 Φεβρουαρίου 2002

Περιλήψεις

Christoph Flamm

Ο ήχος των δικτατοριών. Το πρόβλημα μιας «περιφρονημένης» μουσικής ενός άλλου είδους

Μετάφραση: Ολυμπία Ψυχοπαίδη-Φράγκου
Σήμερα οι ιστορικοί της μουσικής έχουν εξαφανίσει από την έρευνά τους την μουσική που δεν ήταν υποβαθμισμένη στις δικτατορίες του 20ού αιώνα (κυρίως της Ιταλίας, της Γερμανίας και της Σοβιετικής Ένωσης), είτε την προωθούσαν, είτε την ανέχονταν στα καθεστώτα αυτά. Κανείς δεν θέλει να κάνει τον κόπο ακόμα και απλώς να αντιληφθεί την ύπαρξη της δημιουργίας των επίσημων συνθετών και των συνοδοιπόρων, που προβάλλονταν από τον επίσημο τύπο ως αιώνια αριστουργήματα. Σχετικά με τα παραπάνω, τίθεται ένα μεγάλο πρόβλημα και ένας ακόμη μεγαλύτερος κίνδυνος. Η προσπάθεια εμβάθυνσης στα θέματα αυτά στοχεύει στην διαπραγμάτευση της πολιτικής ή της αισθητικής σχέσης μεταξύ μουσικής και πολιτικής.

© Περιοδικό «Μουσικολογία»