Το άρθρο αυτό εντάσσεται τόσο στην ιστορία των αισθητικών θεωριών, όσο και στη συγκριτική αισθητική θεωρία. Διερευνά αντιστοιχίες του ιδιότυπου πνεύματος μιας ρομαντικής σύνθεσης των τεχνών και των προϋποθέσεων του επικού ποιήματος και του λυρικού δράματος, ως «κλειστού έργου» μιας «μουσικής» ενότητας φωνής και ποίησης στην αγγλική αισθητική δημιουργία, προς τον τρόπο της υλοποίησης αυτής της ενότητας στο γερμανικό «Gesamtkunstwerk». Αναπτύσσονται επίσης βασικές έννοιες του αγγλικού ρομαντισμού του 19ου αιώνα, οι οποίες θεμελιώνονται μέσω σχολιασμένων παραθέσεων αποσπασμάτων έργων και αισθητικών απόψεων (κυρίως του Milton και του Shelley).
© Περιοδικό «Μουσικολογία»