Πρωτότυπα στοιχεία και ενδιαφέροντα αποτελέσματα για την έρευνα της ελληνικής μουσικής γενικώς αναφέρονται στο άρθρο αυτό, σχετικά με ένα αρχείο χειρόγραφων καταγραφών στη δυτική σημειογραφία της λεγόμενης «κρητικής» ή «επτανησιακής» ή «κερκυραϊκής» μουσικής. Με φιλολογική, υποδειγματική ακρίβεια, η συγγραφέας αναφέρεται επίσης σε απόψεις ξένων μουσικολόγων (Μartini, Burney, Zarlino) σχετικά με τη μουσική αυτή και σχετικά με τεχνικούς όρους που συνδέονται μαζί της, καθώς και στο πρόβλημα των καταγραφών. Το άρθρο βασίζεται σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη βιβλιοθήκη της Φιλαρμονικής της Κέρκυρας, επιχορηγούμενη από το Πανεπιστήμιο Αθηνών.
© Περιοδικό «Μουσικολογία»