Ο Chafe επιχειρεί εδώ να υποδείξει τα πεδία της γνώσης που είναι ουσιαστικά για την κατανόηση των καντατών του Bach. Αφού οι καντάτες γράφτηκαν για εκδηλώσεις που υπερβαίνουν την
απλή μουσική εκτέλεση, τότε για να τις μελετήσουμε απαιτείται να μελετήσουμε το θεολογικό περιεχόμενο των κειμένων τους και τις αρχές σύμφωνα με τις οποίες το περιεχόμενο αυτό διαμορφώθηκε έτσι ώστε να μιλά κατευθείαν στον ακροατή ως άτομο. Η υπέρτατη πρόθεση ήταν η καντάτα να καθρεφτίζει αυτό που μπορεί να περιγραφεί ως ο δυναμικός χαρακτήρας της εμπειρίας της πίστης, μιας σειράς «παθών» και μορφών που έτεινε σε όλο και πληρέστερη κατανόηση από την πλευρά του πιστού.
Παράλληλα, απαιτείται να κατανοηθούν οι εξελίξεις και μεταμορφώσεις που γεφύρωσαν την τονική πρακτική του 16ου αιώνα (τη θεωρία των τρόπων και των εξαχόρδων) με αυτή του 18ου. Οι σύγχρονες αντιλήψεις περί της σχετικότητας
μειζόνων και ελασσόνων τονικοτήτων, περί της συγγένειας των τονικοτήτων, περί της δεσπόζουσας και υποδεσπόζουσας πολικότητας εντός μιας τονικότητας διαμορφώθηκαν μέσα από τις παλιότερες θεωρίες των τρόπων. Οι εξελίξεις αυτές – πολλές εξαιρετικά νέες την εποχή του Bach – είναι αποφασιστικής σημασίας για να καταλάβουμε πώς η σχέση μουσικής και θεολογίας προσδιόρισε τις δομές των καντατών του Bach.
Η παρουσίαση καταδεικνύει και επισημαίνει τη σημαντική συμβολή του Eric Chafe στο μεθοδολογικό επίπεδο με την αμφισβήτηση της αποτελεσματικότητας των διαδεδομένων σήμερα συστημάτων ανάλυσης, καθώς και με την ιδιαίτερη αντίληψη περί μουσικής αλληγορίας, στην οποία κατέληξε ο Chafe μέσα από τις μελέτες του. Προσεγγίζει επίσης και αναλύει τη συμβολή του Chafe στο επίπεδο της ανάλυσης που φωτίζει τη μουσική παράδοση στην οποία εντάσσονται οι καντάτες του Bach, τη σχέση τους με τη
λουθηρανική θεολογία, αλλά και την ιδιαίτερη θέση που κατέχει ο Bach στη διαδικασία της μετάβασης από την τροπικότητα στην τονικότητα, με τη μοναδική του ικανότητα να συνθέτει και να συντάσσει τις πιο διάφορες ιδεολογίες σε μια αντιστικτική αλληλεπίδραση.