Το δοκίμιο αυτό διαιρείται ευκρινώς σε δύο κύριες ενότητες. Η πρώτη ενότητα καταπιάνεται με α) το τονικό, «ιμπρεσσιονιστικό» κομμάτι για πιάνο Ηχώ του Σκαλκώτα και την διασκευή του για δύο πιάνα από τον Έλληνα πιανίστα και θιασώτη της μουσικής του Μάνου Χατζηδάκι, Γιάννη Παπαδόπουλο· β) μια αποκατάσταση της εσφαλμένης χρονολόγησης της Ηχούς που έχει προταθεί από τον μουσικολόγο Γιάννη Γ. Παπαϊωάννου· γ) την εκτέλεση έργων Ελλήνων συνθετών (Μητρόπουλου, Χατζηδάκι, Ευαγγελάτου, Παλάντιου, Σκαλκώτα, Κυδωνιάτη, Γ. Λαμπελέτ), διασκευασμένων για δύο πιάνα από τον Γ. Παπαδόπουλο και ερμηνευμένων από το «Μπαλλέτο Αθηνών» του Κ. Καμκούτη-Νίκολς στην Νότιο Αφρική το 1948, με την Δώρα Βλαστού ως πρώτη χορεύτρια· δ) κριτικές, καθώς και την άποψη του Νίκολς για την αυθεντικότητα των χορευτικών παραγωγών του Ελληνικού μπαλλέτου. Η δεύτερη ενότητα αφιερώνεται σε αναμνήσεις της Δώρας Βλαστού, γραμμένες το 1961, που σκιαγραφούν ένα ζωντανό πορτραίτο του Σκαλκώτα τόσο ως ανθρώπου όσο και ως συνθέτη.
© Περιοδικό «Μουσικολογία»