Στο υπόλοιπο άρθρο, με παράδειγμα το απόσπασμα των δύο πρώτων μέτρων από το τρίτο μέρος του
Βρανδεμβούργιου Κοντσέρτου αρ. 6 του Bach, παρουσιάζονται και εξηγούνται οι έννοιες της Βαθμίδας (
Stufe) και της επέκτασης της συγχορδίας,
συζητούνται οι βασικές σενκεριανές έννοιες της θεμελιώδους δομής (
Ursatz) και της θεμελιώδους μελωδικής γραμμής (
Urlinie), καθώς και η συμβολή της σενκεριανής θεωρίας στην αντίληψη και την κατανόηση του δομικού ρυθμού των τονικών έργων. Το άρθρο καταλήγει ενθαρρύνοντας τους Έλληνες θεωρητικούς να μελετήσουν και να στοχαστούν πάνω στο έργο του Heinrich Schenker.
| © Περιοδικό «Μουσικολογία» |