Το παρόν άρθρο εξετάζει τα έργα ηλεκτροακουστικής μουσικής του συνθέτη Μιχάλη Αδάμη. Σε μια πρώτη προσέγγιση, επιχειρείται μια ταξινόμηση των ηλεκτροακουστικών του έργων, συνοδευόμενη από μια συζήτηση ως προς την αισθητική προσέγγιση του συνθέτη και την εκ μέρους του συνολική εκμετάλλευση των συνθετικών στοιχείων. Στην δεύτερη ενότητα του άρθρου, η ανάλυση επικεντρώνεται στον ηλεκτρονικό χειρισμό της ανθρώπινης φωνής μέσα από το πρίσμα των ηχοχρωματικών αναζητήσεων του συνθέτη. Εδώ γίνεται αναφορά σε σημαντικά έργα του συνθέτη, τα οποία συνδυάζουν τεχνικές της παραδοσιακής μουσικής και του βυζαντινού μέλους με σύγχρονη μουσική γραφή και ηλεκτρονικά επεξεργασμένους ήχους. Τέλος, τονίζεται η πρωτοτυπία του μουσικού ιδιώματος του συνθέτη, το οποίο χαρακτηρίζεται από την σύγκλιση της σύγχρονης και της παραδοσιακής μουσικής – ένα ιδίωμα που ανάγει τον Μιχάλη Αδάμη στον «αλχημιστή» συνθέτη της σύγχρονης μουσικής πρωτοπορίας.
© Περιοδικό «Μουσικολογία»