Περιεχόμενα τεύχους 10-11 (1998)

Εξώφυλλο τεύχους 10-11Προλογικό σημείωμα

Theodor W. Adorno

Μερικές σχέσεις μεταξύ μουσικής και ζωγραφικής
Μετάφραση: Όλυ Ψυχοπαίδη-Φράγκου [Περίληψη]

Μάρκος Τσέτσος

Προβλήματα αισθητικής ανάλυσης ενός ύστερου κουαρτέτου του Μπετόβεν (op. 131, ντο δίεση ελ.) [Περίληψη]

Ίων Ζώτος

Έννοιες του ρομαντισμού στην αγγλική κριτική του επικού ποιήματος και του λυρικού δράματος κατά τον ΙΘ΄ αιώνα και αλληλοεπιδράσεις μεταξύ γραμμάτων και μουσικής [Περίληψη]

Αλεξάνδρα Μουρίκη

Αισθητική της έκφρασης και επικοινωνία. Προβληματισμοί σχετικά με μια μουσική-αισθητική αγωγή [Περίληψη]

Γιώργος Ζερβός

Το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα op. 42 του Άρνολντ Σαίνμπεργκ: μια ασυμβατότητα μεταξύ του δωδεκαφθογγικού και του ρυθμικομελωδικού θεματικού υλικού [Περίληψη]

Kurt Blaukopf

Μουσική και κοινωνικές μεταβολές. Σκοποί της κοινωνιολογίας της μουσικής
Μετάφραση: Αλέξανδρος Μπαλτζής [Περίληψη]

Αλέξανδρος Μπαλτζής

Κurt Blaukopf: η δυναμική και οι μεταλλάξεις της μουσικής συμπεριφοράς μεθοδολογικές καταβολές [Περίληψη]

Καίτη Ρωμανού

Η βρώσις του εμβάμματος (The messing of the dressing) [Περίληψη]

Γιώργος Φιτσιώρης

Επίπεδα ακροαματικής αντίληψης: η δυνατότητα κατανόησης του αρμονικού σχεδιασμού τονικών έργων επί τη βάσει της τεχνικής του εγκιβωτισμού αφηγηματικών νοηματικών ακολουθιών [Περίληψη]

Πάνος Βλαγκόπουλος

Μια επιστημολογική διακήρυξη αρχών (Α) και μια μελέτη εφαρμογής: Tristanakkord και Ich möchte hingehen του Franz Lizst (Β) [Περίληψη]

Ιούλιος Βερν

Όπου γίνεται λόγος για την παλιά και σύγχρονη μουσική και την πρακτική χρήση ορισμένων οργάνων. Από το βιβλίο Το Παρίσι στον 20ό αιώνα, κεφ. όγδοο
Μετάφραση: Φύλλια Κικίλια [Περίληψη]

Χαράλαμπος Σπυρίδης

Προσεγγίσεις στη μουσική του Ιάννη Ξενάκη [Περίληψη]

Νικόλαος Αθ. Μάμαλης

Εφαρμοσμένες τεχνικές της μοντελοποίησης του οργανικού ήχου: φασματική μουσική [Περίληψη]

Βύρων Φιδετζής

Δημήτριος Λιάλιος (1869-1940). Ένας ευρωπαίος συνθέτης από την Πάτρα [Περίληψη]

Απόστολος Κώστιος

Μίνως Δούνιας (1900-1962) [Περίληψη]

Βιβλιοπαρουσίαση:
Clemens Kühn

Formenlehre der Musik, Bärenreiter, Kassel 1987.
Παρουσίαση: Μάρκος Τσέτσος [Περίληψη]