2ο Διεθνές Συνέδριο Μουσικολογίας
Σε συνεργασία με τη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
“Λίλιαν Βουδούρη” και τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Αθηνών
Με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Goethe, του Βρετανικού Συμβουλίου και του Γαλλικού Ινστιτούτου
[Ανακοίνωση]
[Εισηγητές]
Αναλυτικό πρόγραμμα
[Πρακτικά & περιλήψεις]
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 4-6 Νοεμβρίου 2003
Αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου
09:30 – 10:00 | Προσέλευση των συνέδρων |
10:00 – 10:30 | Χαιρετισμός του συνεδρίου από τον Νίκο Τσούχλο, καλλιτεχνικό διευθυντή του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Χαιρετισμός του συνεδρίου από τον Christoph Stroux, διευθυντή της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος “Λίλιαν Βουδούρη” Χαιρετισμός και Εισαγωγή στο συνέδριο από την Ολυμπία Ψυχοπαίδη-Φράγκου, διευθύντρια του περιοδικού Μουσικολογία |
10:30 – 11:00 | Ολυμπία Ψυχοπαίδη-Φράγκου: Εναρκτήρια διάλεξη: Η επικαιρότητα της Αισθητικής του Adorno. Προσεγγίσεις στην θεωρία του σήμερα [Περίληψη] |
11:00 – 11:30 | Ίων Ζώτος: Η μουσική ως μεταφορά στην Délie (1544) του Maurice Scève [Περίληψη] |
11:30 – 12:00 | Πύρρος Μπαμίχας: Επιλογή μέσων ανάλυσης και αξιολόγηση του ρόλου της αναλυτικής διαδικασίας στην προσέγγιση έργων από το πρώιμο μπαρόκ [Περίληψη] |
12:00 – 12:30 | Πάνος Βλαγκόπουλος: Τριωνυμία και αναφορά στη μουσική ιστοριογραφία [Περίληψη] |
12:30 – 13:30 | Irmgard Lerch-Καλαβρυτινού: Αναλυτικές προσεγγίσεις σε μοτέτα του Philippe de Vitry: ο tenor και το νόημα [Περίληψη] |
17:00 – 17:30 | Christoph Stroux: Ο Μπαχ αναλύει τον Μπαχ [Περίληψη] |
17:30 – 18:00 | Μάρκος Τσέτσος: Η μουσική ανάλυση και το αντικείμενό της. Θεωρητικές παρατηρήσεις [Περίληψη] |
18:00 – 18:40 | Κωνσταντίνος Φλώρος: Μουσική σημασιολογία και σημασιολογική ανάλυση [Περίληψη] |
18:40 – 19:20 | Hans-Joachim Hinrichsen: Μεταξύ ορολογίας και μεταφορικότητας. Περί του αναλυτικού περιεχομένου στα πρώιμα δοκίμια του Theodor W. Adorno για τον Franz Schubert [Περίληψη] |
11:00 – 11:30 | Αναστάσιος Χαψούλας: Η μουσική ανάλυση στην εθνομουσικολογία. Προβλήματα και δυνατότητες [Περίληψη] |
11:30 – 12:00 | Αλεξάνδρα Γουλάκη-Βουτυρά: Ο ρυθμός σε κείμενα και εικόνες της αρχαιότητας [Περίληψη] |
12:00 – 12:30 | Αναστασία Γεωργάκη: Νέες προσεγγίσεις στην ανάλυση της ηλεκτροακουστικής μουσικής: εργαλεία, μεθοδολογία και τεχνικά προβλήματα [Περίληψη] |
12:30 – 13:00 | Γιώργος Π. Πλουμπίδης: Μάνος Χατζιδάκις: Για μια μικρή λευκή αχιβάδα [Περίληψη] |
17:00 – 17:30 | Νικόλας Λαγουμιτζής: Ερμηνευτικές παρεμβάσεις σε σονάτες για πιάνο του Μπετόβεν, ως μέσο προσέγγισης της μουσικής φόρμας [Περίληψη] |
17:30 – 18:00 | Νίκος Τσούχλος: Μουσική ανάλυση, tempo και ηχητικότητα [Περίληψη] |
18:00 – 18:40 | Nicholas Cook: Σε πραγματικό χρόνο: η μουσική ως εκτέλεση [Περίληψη] |
18:40 – 19:20 | Nicholas Zumbro: Οι Στοιχειωμένες παραλλαγές για πιάνο του Γιώργου Τσοντάκη [Περίληψη] |
11:00 – 11:30 | Ιωάννης Φούλιας: Ερμηνευτικές προσεγγίσεις ενός πολυδιάστατου έργου: η Μεγάλη Φούγκα του Beethoven [Περίληψη] |
11:30 – 12:00 | Γιώργος Φιτσιώρης: Ο στρατηγός με τη μέση της μπαλαρίνας και τα πόδια του λαγού: η Εισαγωγή του κουαρτέτου εγχόρδων Op. 59 αρ. 3 του Μπετόβεν [Περίληψη] |
12:00 – 12:30 | Καίτη Ρωμανού: «Όλοι είναι ευτυχισμένοι και η εικόνα του Χάυντν έχει ολοκληρωθεί» [Περίληψη] |
12:30 – 13:00 | Γιώργος Ζερβός: Τύποι θεματικών υποστάσεων (εκθέσεων) και «επανεκθέσεων» στις δίφωνες Inventiones του J. S. Bach [Περίληψη] |
17:00 – 17:40 | Μάκης Σολωμός: Ο Adorno και η μουσική ανάλυση· σημειώσεις και παρατηρήσεις [Περίληψη] |
17:40 – 18:20 | Hermann Danuser: Ο «κόσμος των εικόνων» στην 4η συμφωνία του Mahler. Σχετικά με την μουσική μεταφορολογία του Adorno [Περίληψη] |
18:20 – 19:00 | Olivier Revault d’Allonnes: Στα ίχνη του Adorno: τί το κοινωνικό υπάρχει στο τονικό σύστημα; [Περίληψη] |
19:00 – 19:30 | Απολογισμός και κλείσιμο των εργασιών του συνεδρίου (Ολυμπία Ψυχοπαίδη-Φράγκου, Christoph Stroux) |
© Περιοδικό «Μουσικολογία» |